lunes, 12 de abril de 2010

CINTURÓ DE MALLORCA.

12/04/10.
TREMP.
Torno a escriure després d'arribar avui de Palma de Mallorca, on he disputat el Cinturó de Mallorca, una carrera amb molt de nivell i en que la sort no m'ha acompanyat en cap de les tres etapes en línea.
El dijous, va començar la Volta amb un pròleg curt, molt curt, de 2'3km (previst de 6km) en que no em va donar temps ni de posar-me a tope.Molt explosiu, amb una recta de 1'2km, rotonda i tornar.No faig mal temps, 25e lloc a 7-8 seg del corredor de la selecció anglesa.No començava malament la Volta. Però a partir d'aquí, tot va anar de cul...
Segona etapa, etapa molt dura amb les pujades a Sóller i Puig Major (2ª i 1ª categoria)
Tenia dipositades esperançes de fer una bona etapa, ja que amb ports llargs em puc defendre, però a l'hora de la veritat, al km.20-25 en un "abanico" em quedo tallat del grup per anar mal col·locat, i ja no puc tornar a enllaçar al davant, completant la etapa amb un grup de 6 unitats i perdent molt de temps a meta. Una cosa que va sorpendre'm és la velocitat en la que es rodava d'inici (km.0), casi casi m'hagués anat bé fer rodillo abans de començar, i és que no porto bones sensacions fins que portem 1 hora de cursa.
La tercera etapa, etapa emboscada, amb un port de 5km de 3ª categoria a pilota parada.Just a la rotonda abans del km.0, al fer força de peu sobre la bici, em rellisca la cadena i impacto amb tot el genoll al manillar, amb la cadena fora.Em poso nerviós, ja que és l'enèsim cop amb dos dies que la cadena em rellisca (al ser nova, després de trencar-la-la dissabte a Castellolí) i perdo un minut per tornar a arrancar.Es va sortir a tope, unit al meu inici diesel, ja no puc tornar a entrar.Tot i això, decideixo no rendir-me i seguir, animant-me i agafant ritme amb el pas dels kmts, acabant l'etapa amb molts minuts perduts però amb bones sensacions, igual que el dia anterior.
La moral i la confiança que tenia en mi, se'n van cap a baix, ja que no esperava dos etapes tan nefastes com aquestes, però agafo el costat positiu, i m'ho prenc com a dos sessions d'entrenament de gran qualitat.
La cuarta i última etapa, una etapa sense grans dificultats orogràfiques, però el vent pot provocar un ensurt a més d'un.Sortida ràpidíssima, completant la 1ª hora de cursa, 49'5km, molta tensió en el grup durant tota l'etapa, sense prendren's un respir en tot el dia, cosa que ho demostra els 46'8km/h de mitja de l'etapa.Als últims 3 km, per completar el meu cupo de mala ratxa, punxo la roda trasera, perdent temps a meta tot i la normativa dels 3 ultims kmts.Tant se val per això, era igual acabar a 1min que al mateix temps.
Espero que la mala ratxa que he tingut aquesta setmana s'hagi acabat, tot i que també sóc conscient de que em falta més ritme i més explosivitat en esforços curts, ja que encara estic molt diesel i em costa canviar el ritme.
Ara recuperar 2-3 dies, per afrontar descansat el proper cap de setmana.

4 comentarios:

dedoctor.blogspot.com dijo...

Marc,
sempre en positiu... et passara com a mi... tu ja has complert les punxades, abanicos i cadenes de la mateixa manera que jo ja he caigut prou aquest any!

Álvaro dijo...

Vaig estar seguint la classificació cada dia, i apart de la teva mala sort em vaig adonar que el nivell era molt gran. Lo positiu es que has fet 3 entrenos de molta quialitat que amb les dates que estem ja comença a ser important.

Marc Vilanova Marsà dijo...

David,
espero que això que dius sigui veritat, en especial pel que fa a les caigudes, que és molt pitjor de lo que a mi m'ha passat.
Recuperat!
Alvaro, realment és va anar depressa, però el que marcava la diferència era saber els punts clau de l'etapa (emboscades) on s'havia d'estar atent i amb l'escopeta carregada, ja que cada etapa hi havia algun punt clau, ja sigui en entrar ben col·locat per carretera estreta, pel vent de costat,etc.Tot i això, em quedo amb el que tu dius, 3 bons entrenos.

JORDI dijo...

Tu has de pendre aixi Marc, quan les coses no volen sortir ho has de mirar amb uns altres ulls i no ferte mala sang encara que no es facil.
Ara a fer series de explosivitat que t´aniran molt be.

Una abraçada i fins aviat !!